mandag den 25. august 2008

Klargøring til udstilling

Klargøringen før udstillingen i slutningen af september er allerede begyndt. Jeg kan godt lide at have styr på kaninernes vægt og foderstand, så jeg kan fodre rigtigt den sidste måned før udstillingen, så dyrene er i perfekt foderstand på udstillingsdagen.
Jeg havde dog lidt problemer med den køkkenvægt jeg brugte til vejningen, jeg synes ikke den var helt pålidelig. Så jeg må prøve med en badevægt en af de nærmeste dage.
Umiddelbart vejede ingen af kaninerne for meget. Og der var plads til at de alle kunne fodres lidt ekstra op til udstillingen. Pia, skal der dog passes lidt på med, for hun har en mikro lille antydelse af hageskæg og det skulle nødigt blive til en hagepose. Ilse kan godt tåle en del foder, så hun kan få lidt krop. Hans kan også tåle n hel del foder, han har en helt slank og lang krop, bestemt ikke særlig dværgvædder præget :-(
Robert derimod har den lækreste og bredeste, kompakte krop. Jeg er så spændt på om han ikke kan komme bare 0,5 point højere op i kropform. Præsentationen er også helt i top :-) Han er virkelig en stjerne.
Robert er færdig med at fælde, men hans pels smækker desværre ikke tilbage, når man kører hånden mod den. Pelsen virker ellers meget tæt, men er desværre alt for blød.
Hans og Pia er stadig i fæld. Jeg prøvede at plukke så mange løse hår af dem, som jeg kunne. Pia har en ok pels. Hans har en super kort og glansfuld pels, der rigtig er smæk i, men den er desværre ikke ret tæt.
Ilse's pels er lidt kedelig og slap, den virker umiddelbart tynd og så er der lidt hvide hår, som skal fjernes.
De 4 kaniner jeg skal have med er meget forskellige, så jeg er virkelig spændt på deres bedømmelse.

Jeg opdagede at Ilse slet ikke var øremærket i højre øre, så det blev klaret samtidig med at jeg øremærkede Ilse, Nutella og Tulle's kuld. Saga's kuld venter jeg lidt med endnu, da jeg synes de er så små.

Ingen kommentarer: