mandag den 3. marts 2008

Unger og udstillingsplaner.

Kiri's unger har fået øjne. Og gud hvor er de altså søde, de bliver 14 dage gamle i morgen. Nutella og Ilse's unger er lige ved at få øjne. Generelt synes jeg at alle ungerne er rimelig store. Jeg skal have vejet dem, så jeg kan sammenligne med ungerne fra forrige år.
Madam Mim virker som om hun er ved at falde til her. hun er nysgerrig når jeg åbner buret og hun stikker ikke af. Hun er dog ikke helt tryg ved når jeg stikker hånden ind til hende, men her til morgen kunne jeg da nusse hende på næseryggen uden at hun hoppede væk :-) Hvis hun arter sig og bliver tryg ved at sidde på bordet og blive båret til og fra, så kan det være at jeg tager hende med til hjemmebedømmelse d. 29. marts i Tølløse. Jeg skal godt nok holde agility kursus i Hvalsø kl. 10, men hvis bedømmelsen starter kl. 9. burde jeg kunne nå det. Madam Mim vil på det tidspunkt være knapt 5 måneder.
Hun er sammen med Ilse de eneste af mine kaniner, som ikke er bedømt. Jeg har planer om at få Ilse bedømt på Roskilde dyrskue. Det burde være muligt at nå at få hende i udstillingsform efter det kuld hun har nu. Og på det tidspunkt vil Madam Mim også være gammel nok til at kunne registreres. Jeg forsøger nok også at parre Nutella med Nougat, så der er mulighed for at udstille hende, som hun med unger på Roskilde dyrskuet. Jeg kan desværre ikke selv komme til dyrskuet, men er blevet tilbudt at en vil tage mine kaniner med :-)

Ingen kommentarer: