søndag den 24. februar 2008

Besøg i stalden

I dag har vi haft stald besøg hele 2 gange.
Til formiddag kom en familie, som meget gerne vil have en brun hunkanin. De fik set de forskellige kaniner og fik set nogle af ungerne. Nu skal tiden så vise om der er en brun hun unge til dem. Hvis alt går vel og ungerne trives skulle jeg meget gerne kunne opfylde dette ønske.
Til eftermiddag fik jeg besøg fra Løfbergs opdræt. De skulle have deres blå kappetegnede hun, Dumbo parret med en af mine brune hanner. Det blev Møller der blev sat på opgaven, da her var størst chance for at han ikke har anlæg for blå. Der skulle jo helst komme brune unger ud af parringen. Dumbo er iøvrigt efter Jumper's Brogede Bimmer, som jeg har opdrættet og moderen er en sort hun fra Pia Skoubo. Det bliver spændende at se hvad der kommer ud af den kombination. Møller parrede hende to gange.
Jeg har vejet de fire hanner i dag: Møller 1846g, Nougat 1917g, Herluf 1949g og Harley 2017g. Det ser rimelig lovende ud før bedømmelsen på lørdag. Harley kan godt tåle at tabe de 100g han er blevet godt i stand, men har en super bred og lækker krop.

Ingen kommentarer: