torsdag den 20. marts 2014

Farvemester

I starten af december tog jeg turen til Kolind på Djursland, for at deltage i Dværgkaninklubbens årlige øst/vest udstilling. Jeg havde i forvejen booket færge fra Odden til Århus, da det er nemmest for mig når jeg kun bor knapt 1 times kørsel fra Odden. Det skulle vise sig at være en god ide, da stormen "Bodil" væltede ind over landet netop denne dag. Jeg kørte til færgen i meget god tid og var der således en time før den bookede færge skulle sejle. Og jeg var så heldig at komme med den sidste færge der sejlede denne dag og som 2. sidste bil, der kørte om bord. Storebæltsbroen var spærret det meste af dagen pga. væltede lastbiler. Så jeg kom frem som første Sjællænder. Bornholmerne måtte droppe deres deltagelse helt da deres færge fra Bornholm var aflyst.
Jeg havde 5 brun kappetegnede dyr med og 3 brune. Havde tilmeldt 4 brune, men 169 fra meget udmagret efter sin spisevægring, så hun blev hjemme. Derudover havde jeg en enkelt vildtgrå kappetegnet hun med.
Bedømmelserne gik godt. 5 ud af mine 9 dyr fik 94,5 point og jeg vandt farvemesterplakette for alle 3 varianter jeg havde med :-)
Jeg kom ikke på ærespræmielisten, da jeg ikke havde nogen kollektioner.

Ingen kommentarer: