onsdag den 26. november 2008

Søndag i Hvalsø

Søndag var jeg i Hvalsø for at hente mine dyr.
Jeg fik lejlighed til at vise mine dyr frem for nogle af de erfarne avlere, og få Deres kommentarer til mine dyr. De to sorte ungdyr, som havde fået ens bedømmelse fik jeg bekræftet var meget forskellig i kvalitet. LeneII har meget bedre pels og krop end Christine. Begge kaniner har en rigtig god typer og nogle mærkbart brede hoveder, især taget i betragtning af at det er hunner og at de er så unge.
Robert fik også ros for sin krop og kappetegning, og jeg blev bekræftet i at det var uforståeligt at de tre udstillede brun kappetegnede havde fået ens bedømmelse for punktet tegning.
Nougat fik ros for sit brede hovede og fremragende type. Han er lidt for lang i kroppen og den kunne i det hele taget være bedre og mindre kantet. Pelsen på både Robert og Nougat kunne være meget bedre.

Ingen kommentarer: