lørdag den 22. november 2008

Resultater fra Hvalsø.

Så har jeg været en tur i Hvalsø for at se hvilke resultater mine kaniner har fået.
Det var noget skuffende bedømmelser de havde fået, synes jeg...
Robert, som tidligere har fået 94 p som ungdyr og for en måned siden blev registreret med 94,5 point, sad nu med 92,5 point :-( Han havde fået 19 point i type og det var nærmest generelt for dværgvædderne. Kropsformen havde han fået 18,5 p for. Han var trukket lidt for pelskvaliteten, hvilket jeg synes er helt i orden, da hans pels er for lang og blød. Han havde fået 18,5 for tegning. Det var dette punkt jeg var mest skuffet over. Der sad tre kappetegnede brune ved siden af hinanden Robert har en super kappe tegning, det synes jeg også at nr. 2 havde, den havde dog lidt mere hvidt i hovedet, men kappen var rigtig flot, den sidste havde meget hvidt i hovedet og en del i nakken og lidt hvidt ned ad ryggen. Disse tre kaniner fik alle 18,5 point for tegningen. Det synes jeg var for dårligt. Der burde kunne ses forskel i point på netop dette punkt.

Nougat havde fået 93,5 point. Han havde også fået 19 point for type. Han burde have mere, der er ikke mange dværgvæddere der har det vædderpræg, som han har.

De tre sorte havde fået 92,5, 93 og 93 point. Det var Ilse der fik 92,5 p. Hun blev registreret med 93 point for 2 uger siden, men denne gang havde man trukker 0,5 p pga af fæld. Det var ok.
De to andre fik nøjagtig ens point hele vejen igennem. Jeg var noget skuffet over at Tulle's unge kun fik 37 p for krop, da hun har en super krop og man slet ikke kan mærke knuderne på bagdelen.
I morgen skal jeg gennemgå mine dyr sammen med en erfaren avler, det bliver spændende. Det er jo altid super lærerigt, og så må vi se om jeg har taget helt fejl i vurderingen af mine dyr ;-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Gitte,

Det lyder til, at have været nogle hårde dommere :o( Hvordan gør man med de nye resultater - Går de ind og "overskriver" de tidligere resultater kaninerne er registeret med?

Håber det giver noget, at gennemgå kaninerne med den erfarne avler :o)

Mvh. Christina

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Christina.
Nej pointene bliver ikke overskrevet. Hvis kaninen skulle gå hen og få højere point, så har jeg mulighed for at sende bedømmelseskortet ind sammen med stambogen og få skrevet de højere point på.

Håber at det går godt med Jeres lille brune han.

Mvh. Gitte