lørdag den 28. august 2010

Kaninbur byggeri

Her skal mine nye bure stå sammen med nogle af de gamle.

I denne weekend har jeg gang i et byggeprojekt, som jeg har ønsket mig i flere år.Jeg er ved at bygge nye kaninbure. I første omgang bliver det et burfag med 4 stk. 60 x 80 cm bure, som kan laves om til 2 stk. 120 x 80 cm bure.

Jeg har lavet det hele selv. Og det tog ca. 4 timer at få det hele samlet. Det er gjort så simpelt som muligt, så man får udnyttet materialerne mest muligt og skal bearbejde materialerne mindst muligt. De 3 vandfaste krydsfinér plader købte jeg i Silvan, hvor de godt nok var lidt dyrere, men så kunne jeg betale mig fra at få savet pladerne ud i nøjagtigt de stykker jeg ville have. Og så kunne de også være i bilen.

Her kommer et par billeder af byggeriet.

Så er der hentet materialer hjem

Først skruede jeg lægterne på de 2 bundstykker og loftet.





Så blev den ene side skruet på de to bundstykker og loftet.



Derefter blev benene skruet på indvendig fra


Og så blev der lavet en låge

Ingen kommentarer: