mandag den 15. februar 2010

3 gange uheld

Marianne havde jo lagt sine unger udenfor reden, så de var døde af kulde.
Gaby havde gjort det samme, men hendes unger fandt jeg i tide og havde dem inde til opvarmning på min mave. De blev lagt ud til Gaby i en foret rede om aftene, men blev fundet kolde og døde næste morgen.
Henriette havde knoklet med redebyggeri hele dagen og om aftene havde hun også plukket sig. Jeg fandt hende med en død unge siddende halvt ude, og måtte hjælpe hende med at hive ungen ud. Sådan var det også ved hendes forrige foling. Så Henriette bliver aflivet en af de nærmeste dage. Super ærgerligt, da hun er den af mine kaniner, der har den bedste pels og den bedste krop. Lige netop de punkter mine dyr trænger til forbedring på. Men det nytter ikke noget, når hun ikke kan føde sine unger.
Nu håber jeg at Ida er drægtig. Hun har ikke lagt an til redebygning endnu.
Vicky har endevendr hele sit bur - jeg håber at det er tegn på at hun er drægtig og venter unger om ca. 3 uger.

Ingen kommentarer: